توضیحات
بسیاری از صدابرداران و نوازندگان موسیقی ایرانی اعتقاد داشتند و دارند که یکی از بهترین میکروفون ها برای صدابرداری از سازهای اصیل ایرانی AKG-C451B است. چرا که این میکروفون در زمان صدابرداری از سازهائی مانند تار و سه تار به شدت رفتار درستی از خود نشان می داد. و همین امر هم سبب شده بود تا دیگر نتوان به وسیله میکروفون های دیگر رضایت این دسته از هنرمندان را جلب کرد. چرا که هنرمندان موسیقی کلاسیک ایرانی یا عامیانه بگوئیم سنتی ایران همانطور که از نامشان پیداست به سختی خود را با پدیده های جدید وفق می دهند و همانند هنرشان درگیر سنت ها هستند و حتی تمایلی برای تجربه و آزمایش محصولات جدیدتر را ندارند؛ تا اینکه همچون این مورد به دلیل توقف تولید یک محصول مجبور به انتخاب گزینه ای دیگر باشند. که البته در بسیاری از موارد تجربه های جدید نشان داده اند چندان هم ناامید کننده نیستند بلکه در مواردی باعث حرکتی رو به جلو برای موسیقی سنتی ما شده اند. در مورد P170 هم باید بگوئیم انتخاب این میکروفون جدید و جایگزین کردن آن به جای C451B از همین تجربه های خوب و تاثیرگذار محسوب می شود.
نجفی –
کسایی که دنبال ی میکروفن برای رکورد سازهایی مثل گیتار و بانجو و ماندولین و سه تار و تار و سازهایی مثل درام و پرکاشن هستن این میکروفن کاملا مناسبه/حجم کم و کیفیت خوبی داره که صدایی واضح تحویل میده.