سه شنبه ۲۷ آذر 06:16

تکنیکی برای صدا گرفتن از سازهای آکوستیک

یکی از بهترین راه حل های صدابرداری از ساز در استودیوها ایجاد فاصله ای منطقی بین میکروفون و نوازنده است و چون این فاصله برای دریافت بهترین صدا همیشه مقداری بیشتر از حد تصور صدابرداران است. پس صدابرداران باید بهترین میکروفون هایشان را برای این منظور در نظر بگیرند، چرا که باید از کل بدنه ساز صدا گرفت نه فقط بخشی از آن که صدا خارج می شود. چرا که در حین اجرا تمام بدنه در گیر رزونانس است. پس بسیاری از میکروفون ها در چنین وضیعتی دچار افت شدیدی برای گرفتن صدا از سوژه می شوند و یا به عبارت دیگر توان صدابرداری در چنین شرایطی را ندارند، فقط تعداد اندکی میکروفون در دنیا سراغ دارم که می توانند در چنین شرایطی عملکرد درستی داشته باشند و بتوان از آنها برای این تکنیک استفاده کرد و شاهد کمترین تغییر در جنس صدای آنها و افت سیگنال بود.
البته ناگفته نماند که آکوستیک دد روم نیز می تواند در این مبحث بسیار تعیین کننده باشد و در این تکنیک صدابرداری از سازها کیفیت میکروفون و طراحی و مهندسی آکوستیک اتاق ضبط لازم و ملزوم یکدیگرند.

ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 20

تمامی حقوق محفوظ می باشد