فروشگاه تجهیزات صوتی

در دنیای امروز فقط نام ها و برندها هستند که باعث فروش کالائی می شوند. چرا که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و از انحصار خارج شدن و ارزان شدن بسیاری از فن آوری ها، کالاهای ساخته شده توسط کمپانی های معتبر نیز از لحاظ کیفیت بسیار به هم نزدیک شده اند. و همین امر سبب می شود انتخاب را برای مصرف کنندگان بسیار سخت و دشوارکند.

حال ما قصد داریم در اینجا فقط به معرفی چهار مدل از پرفروش ترین و مهم ترین میکروفون های استودیو خانگی در مارکت ایرانی بپردازیم، چراکه واقعا به لحاظ کیفیت این چهار مدل بسیار شبیه بهم هستند. و فقط در بحث قیمت و عرضه باید مورد بررسی قرار گیرند!
    بی شک NT1A محبوبترین میکروفون استودیوئی نزد ایرانیان است. و مهم ترین دلیل این محبوبیت هم اقداماتی است که این کمپانی استرالیائی در نحوه برندسازی خود انجام داده است. و همچنین به تبع آن نماینده رسمی آن در ایران (شرکت راژمان سیستم) هم همین اقدامات مهم را انجام می دهد. 
در واقع RODE توانسته خود را به عنوان بهترین سازنده میکروفون های میان رده در دنیا جا بیاندازد. و به همگان بقبولاند که در این بخش بی رقیب است. و همینطور هیچگاه با غول هائی مثل سنهایزر و نویمن سرشاخ نشده و پا در کفش آنها نکرده است.
و اینکه چگونه توانسه به این مهم دست یابد را ما بررسی می کنیم: 1) طراحی و ساخت محصول در استرالیا یعنی همان کشور صاحب برند؛ 2) خدمات بی نظیر پس فروش و گارانتی های بلند مدت و بین المللی 3) قیمت بسیار مناسب در توازن با کیفیت محصول؛ جالب است بدانید و مطمئن باشید حتی در رابطه با گارنتی های 10 ساله نیز بلوف نمی زند و در جا کالای معیوب را معاوضه می کند. به شرطی که آن را در هنگام خرید رجیستر کرده باشید!

AudioTechnica - AT2020
    اصولا این کمپانی ژاپنی میکروفون های خوبی می سازد و در زمره بهترین سازندگانِ میکروفون در جهان قرار دارد. ولی بطوریکه در بین اهالی فن شایع است میکروفون های رده بالای این کمپانی بسیار خوب و قابل احترام هستند. ولی میکروفون های رده پائین آن زیاد چنگی به دل نمی زنند و به اصطلاح عامیانه صدا را لاغر می گیرند.
...و اما AT2020 که تا همین چندی پیش هم در ژاپن ساخته می شد (تولیدات جدید در چین ساخته می شوند)، هیچگاه زیاد مورد استقبال مخاطبین نبوده و متاسفانه هیچ زمانی هم یک نماینده درست و حسابی در ایران نداشت است. حالا هم که بعد از سال ها نماینده ای در ایران دارد هیچگاه این کالا را خودِ نماینده موجود ندارد. و همیشه به صورت بنکداری عمل می کند و باعث بوجود آمدن بازار سیاه می شود! و مشتری باید مثلا AT2020 صد دلاری را تا دو برابر قیمت در بازار بخرد.
این میکروفونِ کاندنسور یک دیافراگم یک جهته با سایز متوسط دارد، که بسیار برای استفاده در استودیوهای خانگی مناسب است و کاربر را به هیچ وجه به دردسر نمی اندازد. و همین این امر مجبور شود هزینه های زیادی بابت آکوستیک و طراحی استودیو انجام دهد.

TANNOY - TM1
    این کمپانی در حوزه میکروفون سازی یک تازه وارد محسوب می شود. ولی با سابقه درخشانی که TANNOY در ساخت اسپیکر و دیگر تجهیزات صوتی دارد می توان به راحتی به توانائی های آن در ساخت میکروفون نیز اعتماد کرد. بخصوص الان که این برند زیر مجموعه موزیک گروپ شده و می تواند از تمام فن آوری های روز دنیا که توسط مجموعه های موزیک گروپ ساخته می شوند استفاده کند. همینطور یکی از بهترین شرکت های وارد کننده تجهیزات صدا در ایران به نام ATMG نمایندگی این برند خوشنام را به عهده گرفته است. که زمان ثابت کرده می تواند عملکرد خوبی در بحث نمایندگی داشته باشد.
TM1 یک پکیج کامل برای صدابرداری است که در سایت های بین المللی با قیمت 100 یورو عرضه می شود و سازنده سعی کرده بالاترین کیفیتِ ممکن را با این قیمت عرضه کند. و در مقایسه با دیگر مدل های مشابه در این قیمت یک سر و گردن بالاتر است. بطوریکه تکنولوژی ساخت و امکانات به کار رفته در این پکیج بسیار مشابه RODE - NT1 A است. و کارشناسان آنرا با این مدل مورد مقایسه قرار می دهند.

AKG - P120
   قدیمی ترین و مورد توجه ترین برند میکروفون در ایران همیشه AKG بوده و هست، و جالب است که بدانید مدت هاست که میکروفون هایAKG میکروفون های سازمانی رادیو و تلویزیون ایران هستند. (هرچند در سازمان از میکروفون های نیومن و سنهایزر هم استفاده می شود.) و همیشه خوانندگان موسیقی سنتی، گویندگان صدا و سیما و دوبلورها به آن اعتماد داشته اند.
و نکته جالب توجه در مورد این کمپانیِ اتریشی آنست که AKG طیف گسترده ای از میکروفون ها را می سازد. از میکروفون تریبونی و سخنرانی گرفته تا میکروفون های بی سیم و استودیوئی، و همچنین از میکروفون های خیلی ارزان گرفته تا میکروفون های بسیار حرفه ای و گران قیمت، و این امر نشان می دهد که چقدر این کمپانی از فن آوری های منحصربفرد و پیچیده ای برخوردار است. که می تواند اینگونه قدرت مانور داشته باشد.
ولی متاسفانه به دلیل اینکه AKG زیرمجموعه کمپانی هارمن پرو آمریکا می باشد هیچگاه نتوانسته در ایران نماینده فعالی داشته باشد و همیشه به قیمت های بسیار گزاف فروخته شده است و همینطور هیچگاه خدمات شایانی از جانب وارد کنندگان آن شاهد نبوده ایم.
ولی اگر توانستید برای استودیو خانگیتان از جائی یک P120 با قیمت مناسب پیدا کنید. هیچگاه شک نکنید و حتما آنرا تهیه کنید. چراکه می تواند بهترین میکروفون 90 دلاری باشد که تا کنون خریده اید. و قطعا بیشتر از  90دلار برای یک استودیو کار خواهد کرد!
*************

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش