فروشگاه تجهیزات صوتی

استاندارد IP و اعداد آن بیانگر چه مفاهیمی هستند

کمپانی ها برای آگاهی کاربران خود از میزان مقاومت اسپیکرها و کالاهای الکترونیکی در برابر ورود و نفوذ مواد جامد و مایع به داخل آنها از شاخص IP استفاده می‌کنند. که لازم است شما برای خرید اینترنتی اسپیکر سقفی و یا اسپیکر دکوراتیو با جدول مقادیر این نوع استاندارد آشنا شوید تا در زمان انتخاب و خرید آنلاین اسپیکر و یا هر محصول الکترونیکی و برقی دیگری بتوانید بر اساس شرایط محیط بهترین آنها را انتخاب کنید.

عبارتIP از ابتدای واژگان Ingress Protection آمده است به معنای مقاومت در برابر ورود

همیشه بعد از این عبارت آی پی ما با یک عدد دو رقمی مواجه می‌شویم که عدد اول بیانگر مقاومت محصول در برابر ورود مواد جامد است مثل: خاک و گرد‌وغبار و عدد دوم بیانگر میزان مقاومت محصول دربرابر نفوذ مایعاتی مانند: آب و باران است. 

این اعداد توسط موسسات معتبرِ تعیین استاندارد در دنیا مشخص می‌شوند. و IP محصولات بعد از آزمایشاتِ مخصوص و  مکرر از آنها در شرایط آزمایشگاهی تعیین می‌گردند و در نهایت به آن محصول اعطا می‌شود که کمپانی را مجاز  می‌کند آن را بر روی محصول خود درج کند.

اگر با محصولی مواجه می شوید که به جای عدد اول آن X نوشته شده، یعنی کمپانی نیازی به آزمایش مورد اول یعنی مقاومت در برابر جامداتی مانند: گرد و خاک را لازم نمی‌دانسته و فقط به عدد دوم نیاز داشته یعنی مقدار مقاومت آن محصول در برابر مایعات.


با مقادیر استاندار آی پی در بلندگوها بیشتر آشنا شوید

IP44

مقاوم در برابر ذرات جامد بزرگتر از یک میلیمتر و پاشش ذرات آب فقط از روبرو

**
IP54
مقاوم در برابر ذرات جامد بزرگتر از یک میلیمتر و پاشش ذرات آب فقط از هر جهت؛ ممکن است گرد و غبار کوچکتر از این مقدار عملکرد اسپیکر را به مرور مختل کند.

**
IP55
بطور کامل در برابر هر ذره جامدی مانند غبار مقاوم نیست ولی در کل در برابر گرد و خاک محافظت می‌شود و در برابر قطرات باران و آب که از نازلی به قطر 6.3 میلیمتر می‌پاشد از تمام زاوایا مقاومت می‌کند.
**
IP65
بطور کامل در برابر هر ذره جامدی مقاوم است و از دستگاه محافظت می‌شود. همچنین در برابر قطرات باران و آبی که از نازلی به قطر 6.3 میلیمتر می‌پاشد از تمام زاوایا مقاومت می‌کند.
**

IP66

بطور کامل در برابر هر ذره جامدی مقاوم است و از دستگاه محافظت می‌شود. همچنین در برابر قطرات باران و آبی که از نازلی به قطر 12.5 میلیمتر و بافشار پاشیده می‌شود از تمام زاوایا مقاومت است.

**

IPX4

فقط در برابر ذرات آب از روبرو از دستگاه و یا بلندگو مراقبت می‌کند.

**

IPX5

دستگاه یا بلندگوئی با این IP یعنی در برابر قطرات باران و آبی که از نازلی به قطر 6.3 میلیمتر می‌پاشد از تمام زاوایا مقاوم است.

**

IPX7

بالاترین میزان استاندارد برای مقاومت تجهیزات و یا بلندگو است. محصولاتی که دارای این رتبه بندی هستند می توانند به میزان نیم ساعت (سی دقیقه) در عمق 15 الی یک متری در زیر آب کارکنند و دوام بیاورند!

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش