فروشگاه تجهیزات صوتی

در این بخش قصد داریم 5 مدل از پرفروش ترین میکروفون های موبایل را مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

1) رتبه نخست در این رده بندی بدون هیچ تردیدی به میکروفون یقه ای بویا BY-M1 تعلق می گیرد. این میکروفون در مدت زمان کوتاهی در ایران به پرفروش ترین میکروفون یقه ای تبدیل شده است. و قابلیت کارکردن با کلیه تجهیزات مانند: موبایل، رکوردر، دوربین، کامپیوتر و لپ تاپ را دارد.
سیستم الکترونیکی این میکروفون کاندنسور است و تنها با یک باتری ساعتی راه اندازی می شود. (قابل توجه کاربران محترم: در زمان کارکردن با موبایل نیازی به استفاده از باتری نیست). این میکروفون دارای حساسیت منفی 30 با سیگنال به نویز 74 دسیبل می باشد. که این مقادیر برای یک میکروفون یقه ای با این قیمت بسیار ایده آل است. و حتی می توان پس از ضبط توسط اپلیکیشن ها کیفیت صدا را باز بهبود بخشید. همچنین این میکروفون کابلی به طول 6 متر دارد که شما را از خرید هرگونه رابط افزایش طول معاف می کند.
پاسخ فرکانسی: 65Hz...18kHz، مقاومت خروجی: 1000 اُهم، الگوی دریافت: همه جهته (360درجه)
BOYA-BY M1

2) رتبه دوم در این رده بندی به میکروفون لاو میکرو از کمپانی سارامونیک تعلق می گیرد. این میکروفون با هر گوشی موبایلی که دارای ورودی 3.5 میلیمتری هدستی است، می تواند کار کند. و ولتاژ مورد نیاز خود را از همان ورودی تامین کند. بر اساس گزارش کاربران و تست های انجام شده این میکروفون بهترین انتخاب برای ادمین های ایستاگرامی است. و می توان کلیپ های کوتاه و با کیفیتی را با آن ساخت و صدابرداری کرد
پاسخ فرکانسی: 100Hz...10kHz، الگوی دریافت: همه جهته (360درجه)، سیگنال به نویز: 78 دسیبل، حساسیت: 32- دسیبل
Saramonic - LavMicro

3) رتبه سومِ این رده بندی به معروفترین و اولین تولید کننده میکروفون موبایل تعلق می گیرد. یعنی RDOE اسمارت لاو پلاس!!! شهرت این کمپانیِ استرالیائی با تولید این میکروفون به یکباره دو چندان شد. و در ایران نیز تا قبل از جهش قیمتِ ارز مورد استقبالِ بی نظیر کاربران واقع شده بود.
این میکروفون دینامیک است و به هیچ منبع تغذیه ای نیاز ندارد. و به محض اتصال به گوشی شروع به کار می کند. ولی برای افزایش طول آن نیاز به رابط افزایش طول است که نسبتا هزینه بالائی دارد. همینطور برای ضبط صدا با دوربین نیز باید حتما تبدیل جداگانه ای تهیه شود. که باز مستلزم پرداخت هزینه است.
اسمارت لاو پلاس دارای حساسیت منفی 35 با سیگنال به نویز 67 دسیبل می باشد. و صدا را همچون میکروفون های استودیوئی RODE تمیز و بی نقص ضبط می کند. صدای ضبط شده توسط این میکروفون کاملا قابل ادیت می باشد و می توان از نرم افزارهای استودیوئی و اپلیکیشن ها برای ارتقا کیفیت صدا استفاده کرد.
پاسخ فرکانسی: 60Hz...18kHz، الگوی دریافت: همه جهته (360درجه)، مقاومت خروجی: 3000 اُهم
RODE - SMART LAV Plus

4) رتبه چهارم این رده بندی به میکروفون زوم iQ6 می رسد. این روزها نام زوم بیشتر از هر نام دیگری در صنعت صدا به گوش می رسد. چراکه این کمپانی توانسته با تولید رکوردرهائی با کیفیت، و کپسول هائی با حساسیت مثال زدنی و با قیمتِ باورنکردنی انقلابی در این صنعت بوجود آورد. 
iQ6 تخصصا برای گوشی های آیفون و کاربران مشکل پسند اَپل ساخته شده است. این میکروفون دارای دو کپسول یکسان با قابلیت تغییر زاویه (90درجه الی 120درجه) است، که به شکل X/Y در کنار هم قرار گرفته اند، و می توانند صدا را استریو و با پوشش کامل از محیط ضبط کنند. 
برای بالا بردن کیفیت رکورد؛ زوم از کپسول های کاندنسور برای این میکروفون استفاده کرده است. که می توانند ولتاژ مورد نیاز را از همان درگاه اتصال تامین می کند. همچنین دقت نرخ نمونه گیری در این میکروفون به دیجیتال 48000هرتز می رسد.
وزن: 30.5گرم، الگوی دریافت: همه جهته، حداکثر توان دریافت: 130 دسیبل، سیستم عامل مورد نیاز: iOS 6 به بالا
ZOOM - iQ6

5) رتبه آخر در این رده بندی به برند بسیار خوشنام آدیوتکنیکا مدل ATR3350 می رسد. این میکروفون اصولا برای صدابرداری با دوربین ساخته شده است. ولی می توان با یک تبدیل TRS به TRRS مینی از آن برای موبایل هم استفاده کرد و صدای قابل قبولی ضبط کرد.
این میکروفون کاندنسور است و تنها با یک باتری ساعتی مدل LR44 راه اندازی می شود. همچنین دارای حساسیت منفی 54 دسیبل می باشد. 
پاسخ فرکانسی: 50Hz...18kHz، مقاومت خروجی: 1000 اُهم، الگوی دریافت: همه جهته (360درجه)
AUDIO-TECHNICA - ATR 3350

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش