فروشگاه تجهیزات صوتی

با میدی کنترلر به آثاری که با کامپیوتر خلق می شوند جان ببخشید

میدی کیبوردها و میدی کنترلرها ابزاری هستند برای آهنگسازی، پس نباید آنها را با پیانوهای دیجیتال و یا سینتی سایزرها اشتباه گرفت. چرا که اصلا" میدی کیبوردها از خود صدائی ندارند و باید حتما به یک سیستم کامپیوتری و یا کارت صدا متصل شوند تا بتوان از بانک صدای موجود در هارد آن سیستم استفاده کرد.

در اینجا بطور مختصر به این مساله می پردازیم که چرا تا به این حد میدی کیبوردها برای آهنگسازی مهم هستند.

همانطور که مستحضر هستید با ابزارهائی که نرم افزارهای کامپیوتری در اختیار آهنگساز قرار می دهند می توان تمام مراحل تولید یک اثر را به صورت کامپیوتری انجام داد. و آهنگساز چنانچه مسلط به نرم افزارهای ساخت موزیک باشد می تواند آنچه را که تخیل می کند بسازد!

ولی در اینجا اشکالی وجود دارد و آن اینست که که کامپیوترها بدون کوچکترین خطایی و کاملا مرتب مراحل کار را به پایان می رسانند. بطوریکه در اجراهای انسانی همیشه مقدار ناچیزی خطا وجود دارد که این امر خود باعث زیباتر شدن آثار می شود.

برای درک این مطلب کافیست به تفاوت یک پارک مهندسی شده در یک شهر و یک جنگل طبیعی نظری بیاندازید تا تفاوت در ترتیب درختان را ببینید. قطعا برای شما طبیعت بکر جذابیت بیشتری دارد تا یک پارک شهری چراکه در همه جنگل ها  یک نظم کلی حاکم است که باعث چشمنوازی بیشتر آنها می شود.

حالا با این مثال تاثیر میدی کیبورد و میدی کنترلرها بیشتر از پیش نمایان می شود. چراکه وقتی تمام نت ها بدون هیچ سازی و فقط با نت نویسی و ابزار نوشتاری در کامپیوتر خلق شوند مانند آن پارکی می شوند که همه درختان آن کاملا یکسان و در یک خط و با یک فاصله معین از هم کاشته شده اند.

به همین شکل کامپیوتر قادر است هر ثانیه را به هزار قسمت دقیق تقسیم کند و هر نت را دقیقِ دقیق سر ضرب خودش اجرا کند. که این امر حتی برای چیره دست ترین نوازندگان دنیا غیر ممکن است.

به همین دلیل توصیه می شود در زمان آهنگسازی با کامپیوتر حتی اگر ساز تخصصی تان پیانو نیست از میدی کیبورد استفاده کنید. چونکه باعث می شود اجرایتان حس انسانی داشته باشد.



ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش