فروشگاه تجهیزات صوتی

        سال ها پیش این سوال را در ذهن داشتم، که چطور وقتی فروشگاه آنلاینی همچون آمازون در جهان وجود دارد دیگر فروشگاه ها می توانند در عرصه اینترنت حیات داشته باشند. و در حوزه های گوناگون و تخصصی فعالیت کنند. و اصلا چه توجیهی وجود دارد که بخواهیم هزینه کنیم و سایت فروش خودمان را راه اندازی کنیم.

ولی همان موقع این پارادوکس را نیز می دیدم که در کنار  آمازون سایت هائی هستند که شانه به شانه آن می تازند. و حتی گوی سبقت را از آن ربوده اند. به عنوان مثال در حوزه صدا و موسیقی سایت هائی همچون سوئیت واتر، گیتار سنتر، تومن و ... وجود دارند. که از هر حیث از آمازون بهتر عمل می کنند. و مشتری مدارتر هستند.
و این سوالی بود که تا مدت ها جوابی برایش نداشتم. تا اینکه سایت صدابازار در سال 1393 راه اندازی شد. و به صورت کاملا تجربی اصل ماجرا برایم آشکارشد. که حال شما را هم درجریان این تجربه قرار می دهم.



  


   در ابتدا سایت های همه چی فروش در ایران محصولاتی که ما روی آنها تمرکز داشتیم را ارائه نمی کردند. ولی بعدها کمکم فروش تجهیزات صدابرداری و فروش ساز در دستور کارشان قرار گرفت. و مشتریان هم به دلیل تبلیغات گسترده و اعتماد سازی این برندها دوست داشتند با نادیده گرفتن بسیاری از ریزه کاری ها از آنها خرید کنند.

همانطور که پیش بینی می شد ما با کاهش چشمگیری از سفارشات روبرو شدیم. و حالا این سایت های غیر تخصصی بودند که داشتند کالاهای ما را می فروختند و به جای ما به مشتریانمان سرویس می دادند.

ولی دیری نپائید که ورق برگشت به طوریکه پس از مدتی حجم تقاضا و تماس های تلفنی بیشتر از قبل شد چراکه مشتریانی که تجهیزات تخصصی از این سایت ها خریده بودند نیاز به مشاوره و راهنمائی داشتند. و نمی توانستند از خرید خود استفاده کنند. و یا اصلا محصولی را اشتباه انتخاب کرده بودند که اصلا به دردشان نمی خورد. و متاسفانه این سایت های همه چی فروش هم پاسخگو نبودند. چراکه اصلا متخصصی نداشتند تا راهکاری ارائه دهد و تنها راه پیشنهادی آنها بازگرداندن کالا بود که آن خود نیز پروسه خود را داشت.

به عنوان مثال بسیاری از کاربران که قصد خرید میکروفون یقه ای برای موبایل و یا دوربین را داشتند به اشتباه میکروفون سنهایزر مدل ME2 را سفارش می دادند. غافل از اینکه این میکروفون فقط می تواند با متعلقات سنهایزر و مخصوص به خود کار کند. و یک مورد دیگر اینکه بعضی از میکروفون های بیرداینامیک برای وصل شدن به سیستم های صوتی حتما نیاز به یک تبدیل مخصوص دارند. که تقریبا این تبدیل هم قیمت خود میکروفون است. که کاربران پس از دریافت سفارش متوجه این موضوع می شدند.

چنین مسائلی در حوزه تخصصی بسیار زیاد است. که به ما یادآوری می کند که هرگاه نیاز به کالائی تخصصی دارید کمی دقیقتر در اینترنت جستجو کنید تا بتوانید سایتی مرتبط با کارشناسان زبده را پیدا کنید.

ولی با تمام این تفاسیر ما سپاسگذار تمام سایت های همه چی فروش آنلاین هستیم. چراکه آنان بودند فروش اینترنتی را در ایران بنا نهادند، جلب اعتمادکردند و بسیاری شغل ایجاد کردند. و در همین راستا بما آموختند برای درست هزینه کردن در زمینه های تخصصی تر به سایت های مربوطه مراجع کنیم.                                                                                                          

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    سهیل مهدوی

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش