فروشگاه تجهیزات صوتی

 این فن آوری نوعی مهندسی مدرن در ساختار بلندگوهاست که می توان توسط آن فرکانس های بخش باس را به وضوح شنید و محدوده پائین صدا را کاملا بهینه سازی و تقویت کرد. تا شنونده بدون نیاز به ساب ووفر قادر به شنیدن بخش وسیعی از فرکانس ها توسط یک اسپیکر ساده باشد.
حال ما قصد داریم راز این تکنولوژی را برای شما برملا کنیم و اطلاعات ساخت پسیو رادیاتورها را به صورت تئوری در اختیار شما قرار دهیم. البته به ظاهر این تکنولوژی بسیار ساده و فارغ از هرگونه پیچیدگی به نظر می رسد. ولی محاسبات دقیق مهندسی در زمان طراحی آکوستیکی بدنه و پیکره بندی بلندگوها در این سیستم باعث شده تکنولوژئی خاص در صنعت صدای حرفه ای جهان به وجود آید.
برای ساخت پسیو رادیاتورها از دو ووفر کاملا مشابه استفاده می شود البته ووفری که قرار است نقش پسیو را داشته باشد غالبا کمی بزرگتر انتخاب می شود و با این تفاوت که این ووفر هیچ مگنت و یا درایوری ندارد و فقط یک پوسته مخروطی شکل است و البته قرار هم نیست به هیچ مدار الکترونیکی و یا آمپلی فایری نصب شود چرا که تنها با نوع قرار گرفتن آن در کابینت بلندگوها و ایجاد شرایط آکوستیکی در درون محفطه می تواند وظیفه خود را انجام دهد و با کنش ها و واکنش هائی در خلاف جهت ووفر اصلی فرکانس های مورد نیاز را تولید می کند.
در زمان طراحی و ساخت بلندگوهائی با فرمت پسیو رادیاتور و بنا به سلیقه هر کمپانی ووفرها می توانند به دو صورت پشت به پشت و هم راستا و یا به صورت بالا و پائین به شکل موازی در درون کابینت بلندگو جای بگیرند و اصولا باید ووفر اصلی در بالا و یا در جلو کار گذاشته شود. با چنین ترفند ساده ای کمپانی ها توانسته اند بلندگوهائی بسازند که امکان پخش محدوده کامل تری از فرکانس ها را داشته و طیف وسیعتری از صدا را با کیفیت و قدرت بالاتر به کاربران خود هدیه دهند. و نکته آخر اینکه در این سیستم به دلیل استفاده از دو ووفر بجای یک ووفر قیمت تمام شده محصول بالاتر از حد معمول بوده و تولید آن برای کمپانی های کوچک مقرون به صرفه نیست و فقط برندهای معتبر و شناخته شده دنیا که قادر به تولید انبوه هستند می توانند از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده کنند.

***********

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش