فروشگاه تجهیزات صوتی

  امروزه در طراحی و ساخت بسیاری از اسپیکرهای حرفه ای دنیا از تکنولوژی باس رفلکس استفاده می کنند و چنان این تکنولوژی فراگیر شده که تقریبا تمام کمپانی های مشهور دنیا از آن در ساخت اسپیکرهای خود بهره می برند چرا که تاثیر این سیستم بر خروجی صدا غیر قابل انکار است و به طرز قابل توجهی در این نوع اسپیکرهای استودیویی و خانگی فرکانس های بم دقیق پخش می شوند.

در طراحی این نوع اسپیکرها پیچیدگی خیلی خاصی وجود ندارند بلکه فقط بستگی به یک سری محاسبات دقیق مهندسی در زمان کارگذاری لوله های خروجی هواست که در پشت و یا جلوی اسپیکرها قرار می گیرند دارد و دقیقا باید نسبت آنها به فضای داخلی کابینت اسپیکر و توانائی ها و مشخصات فنی درایور ووفرها محاسبه شوند.
البته این امر کار چندان راحتی هم نیست ولی سازندگان معتبر دنیا توانسته اند در طی این سال ها با آزمایشات گوناگون و تحقیقات فراوان علمی موفق به تولید مدل های بی نظیری از اسپیکرهای باس رفلکس شوند.
عملکرد سیستم باس رفلکس در اثر کنش ها و واکنش های ووفر اصلی اسپیکر می باشد که در زمان کار منجر به ایجاد تراکم هوا در درون محفظه اسپیکر می گردد و می بایست این جریان هوا را که به شکل معکوس با حرکت ووفر بوجود می آید با راهکارهای مخصوصی به بیرون هدایت کرد تا بتوان فرکانس های بم قویتر و تمیزتری تولید کرد.
جالب است بدانید تا قبل از دهه 60 میلادی تاثیر پارامترهای نام برده و رابطه مستقیم ابعاد یک اسپیکر و همچنین وجود خروجی های هوا در آنها کاملا امری ناشناخته بود تا اینکه دانشمندی به نام Richard Small با آنالیز طیف وسیعی از صداها و ساخت مدل های اولیه این اسپیکرها موفق شد متدی جدید را ابداع کرده و تاثیری عمیقی در صنعت ساخت اسپیکر بگذارد.

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش