U 89 i یکی از بهترین های نویمن برای استودیو
یکی از بهترین راه حل های صدابرداری از ساز در استودیوها ایجاد فاصله ای منطقی بین میکروفون و نوازنده است و چون این فاصله برای دریافت بهترین صدا همیشه مقداری بیشتر از حد تصور صدابرداران است. پس صدابرداران باید بهترین میکروفون هایشان را برای این منظور در نظر بگیرند، چرا که باید از کل بدنه ساز صدا گرفت نه فقط بخشی از آن که صدا خارج می شود. چرا که در حین اجرا تمام بدنه در گیر رزونانس است. پس بسیاری از میکروفون ها در چنین وضیعتی دچار افت شدیدی برای گرفتن صدا از سوژه می شوند و یا به عبارت دیگر توان صدابرداری در چنین شرایطی را ندارند، فقط تعداد اندکی میکروفون در دنیا سراغ دارم که می توانند در چنین شرایطی عملکرد درستی داشته باشند و بتوان از آنها برای این تکنیک استفاده کرد و شاهد کمترین تغییر در جنس صدای آنها و افت سیگنال بود.
البته ناگفته نماند که آکوستیک دد روم نیز می تواند در این مبحث بسیار تعیین کننده باشد و در این تکنیک صدابرداری از سازها کیفیت میکروفون و طراحی و مهندسی آکوستیک اتاق ضبط لازم و ملزوم یکدیگرند.
متعلقات |
جعبه چوبی |
دارد |
لرزه گیر |
دارد |
مشخصات فنی |
ابعاد کپسول |
"1 |
حداکثر توان دریافت |
140db |
حساسیت |
8mV/Pa |
سیگنال به نویز |
77db |
مقاومت خروجی |
150Ω |
منبع تغذیه برق |
48V |
نوع میکروفون |
کندانسور |
الگوی دریافت |
مولتی پترن |
پاسخ فرکانسی |
20Hz...20KHz |
جهت دریافت صدا |
Side Address |