فروشگاه تجهیزات صوتی

چرا استفاده از دو میکروفون USB به صورت همزمان تا به امروز نشدنی بود؟

چراکه هرگاه شما رابط یک میکروفون USB را به درگاه USB کامپیوتر و یا لپ تاپتان وصل می کنید به محض اتصال و روشن شدن سیستم کارت صدای موجود روی مادربورد غیرفعال شده و از مدار خارج می گردد و به سرعت جای خود را به کارت صدای درون میکروفون USB می دهد.

در این لحظه میکروفون USB شما دیگر اجازه ارتباط گرفتن به کارت صدا و یا میکروفون USB دیگری را نمی دهد مگر اینکه میکروفون اول را خاموش کرده و میکروفون دیگری را فعال کنید.

به همین دلیل تا به امروز بسیاری از پادکسترها و یوتیوبرها و یا تمام کسانیکه می خواستند برای صدابرداری و یا استریم کردن به صورت همزمان از دو یا چند میکروفون USB استفاده کنند دچار مشکل می شدند و مجبور بودند برای رفع چنین مشکلی و برآورده کردن نیازشان هزینه های سنگینی متقبل شوند.

هزینه هایی که شامل خرید کارت صداها و رکوردرهای صدای چند کانال که مخصوص ساخت پادکست ساخته می شوند و میکروفون های دینامیکِ گران قیمتی که برای تولید پادکست مناسب هستند.

دانلود نرم افزار RODE Connect


خوشبختانه کمپانی RODE استرالیا راهکار بسیار جالبی برای رفع این مشکل ارایه کرده است.

البته این راهکار فقط و فقط شامل حال میکروفون های USB کمپانی RODE و مدل هایی که خود این کمپانی پیشنهاد می دهد می شود. پس برای اینکار یعنی فعال سازی 2 الی 4 میکروفون USB مانند: RODE NTUSB mini و RODE NTUSB plus و انواع میکروفون های یقه ای وایرلسگو2 باید ابتدا وارد سایت رسمی RODE استرالیا شوید و در بالای صفحه و از منوی APPS اپلیکیشن RØDE Connect را به صورت رایگان دانلود کنید. و پس از نصب این برنامه بر روی لپ تاپ و یا کامپیوترتان تنظیمات گفته شده را به دقت انجام دهید تا بتوانید به راحتی  تمام از میکروفون هایی که در اختیار دارید استفاده کنید.

نکته: اپلیکیشن RØDE Connect با تمام نسخه های جدید سیستم عامل های ویندوز و مک سازگار است. ضمنا" میکسر نرم افزاری این برنامه فقط برای 4 میکروفون از مدل میکروفون هایی که در بالا به آنها اشاره شده تعریف شده است! و حداکثر برای 4 میکروفون مناسب است.

اپلیکیشن RODE Connect

*****

ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19

تمامی حقوق محفوظ می باشد

طراحی سایت نونگار پردازش